Kate1 Kate1
1516
BLOG

Ostra polemika Lecha Wałęsy z Kornelem Morawieckim

Kate1 Kate1 Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 22


W dalszym ciągu śledzę obronę Wałęsy przed zarzutami, które postawił mu IPN na podstawie ekspertyz grafologicznych Instytutu Sehna.

Wczoraj na Facebooku Wałęsa skierował do Morawieckiego apel:

„Kornelu Morawiecki uspokój się, bo usłyszysz prawdę o Sobie, a ona nie jest ciekawa.Ja unikam ujawniania kłopotliwej prawdy o Osobach, by nie dzielić Narodu jeśli nie ma takiej potrzeby,
Nie kłam o mojej współpracy bo Ty byłeś bliżej współpracy niż ja i zrobiłeś więcej zła”

Morawiecki odpowiedział na to w wywiadzie dla WP.pl:

"Żal pana prezydenta. Nie rozumiem, co mi zarzuca, co sugeruje. Każdego można oskarżyć bez dowodów .
Dodał, że chętnie usłyszy prawdę o sobie i innych osobach, ponieważ „każdy chce usłyszeć prawdę, nawet najgorszą”.

– Może Wałęsa ma informacje o różnych osobach, był w końcu prezydentem – dodał i podkreślił, że prosi Wałęsę o dowody.
Jak przyznał poseł, wciąż ma nadzieję, że były prezydent powie prawdę o „swoim smutnym okresie”. – Wszyscy tego chcemy.
Nie wolno iść w zaparte. Proszę, by ujawnił prawdę."

https://www.wprost.pl/kraj/10044105/Walesa-juz-kilka-razy-zaatakowal-Morawieckiego-Jest-odpowiedz-legendy-Solidarnosci-Walczacej.html


Dzisiaj Lech Wałęsa napisał na FB w odpowiedzi Morawieckiemu:

"Panie Morawiecki komuniści chcieli wszelkimi sposobami rozbić Solidarność, chcieli zniszczyć mnie jako przywódcę. W oficjalny,
legalny, praworządny sposób było to nie możliwe. Wybrali sposób walki przez obrzydzanie mnie w oczach społecznych, napuszczanie, podrzucanie lewych podrobionych materiałów, próby dzielenia. Nie muszę Pana i innych przekonywać co do komunistycznych metod walki.
Stan Wojenny i tego typu działania miały zniszczyć i rozprawić się z Solidarnością (...)
Ja przez cały czas starałem się budować jedność i Solidarności w walce prowadząc do pełnego zwycięstwa nad komunizmem”
„co robił w tym czasie Morawiecki, który włącza się w koncepcję rozbijania Solidarności organizując Solidarność Walczącą”.
„Panie Morawiecki w moich oczach Pan jest z zdrajcą przez swe czyny współpracującym z SB świadomie a może nieświadomie.
Dowody na drukowanie materiałów Kiszczaka ma Pan w swych gazetkach a to że SB podrzucała Wam podrobione materiały w moim bloku też Pan znajdzie jeszcze raz ja to tu zamieszczę.To pod moim przewodnictwem doszliśmy do Wolnej Polski, a Pan mi w tym przeszkadzał.
Lekceważyłem w tedy Pański geniusz i dziś nie zmieniłem o Panu zdania jeden wyraz- WALNIĘTY (pisownia oryginalna – red.)”


https://www.wprost.pl/kraj/10044147/Lech-Walesa-ostro-o-Kornelu-Morawieckim-W-moich-oczach-Pan-jest-zdrajca.html


Bardzo przykra ta wojna między panami.
Konflikt rozpoczął się kiedy Morawiecki poparł inicjatywę Komitetu Pamięci i Ochrony Pomnika Poległych Stoczniowców 1970 r. żeby odebrać Lechowi Wałęsie patronat nad Portem Lotniczym w Gdańsku.

Nie dziwię się, że ten pomysł oburzył Lecha Wałęsę i wielu ludzi.
Bardzo małostkowa i nieszlachetna idea.

Jednak na miejscu byłego Prezydenta zamiast poświęcać czas i energię na utarczki słowne, podjęłabym konkretne działania zmierzające do obalenia tezy IPN.
Jak chociażby skompletowanie zespołu niezależnych ekspertów grafologów.

A na miejscu IPN zastanowiłabym się komu (czemu) ma służyć dręczenie i poniżanie Wałęsy.


@Ram

Na robieniu z przywódcy Solidarności, którego udział w uwolnieniu Polski z systemu PRL jest niezaprzeczalny- agenta, donosiciela, sprzedawczyka... dopowiedz sobie sam.

@Surpresor

Nie rozumiem, co mi zarzucasz??

@Danuta Malik

"Jaruzelskiego i Kiszczaka, a moze nawet ZSRR"

Co za bzdury.

A może masz DOWODY?

@Surpresor

Czepiasz się.

W jaki sposób go dręczę, cytując jego wypowiedzi?

Ten temat mnie bardzo interesuje, także dlatego że jestem rówieśnicą Solidarności.

@Surpresor

EOT

All

Przeczytajcie koniecznie:

http://pawel.solski.salon24.pl/759359,zabijanie-lecha-walesy






Kate1
O mnie Kate1

<script id="_wau6q4">var _wau =                <script id="_waumkc">var _wau = _wau || []; _wau.push(["dynamic", "3i6y8j7krw", "mkc", "c4302bffffff", "small"]);</script><script async src="//waust.at/d.js"></script>

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka