Kate1 Kate1
718
BLOG

Tomasz Lis nominowany do Europejskiej Nagrody Prasowej

Kate1 Kate1 Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 15


Europejska Nagroda Prasowa została ustanowiona w 2012 roku przez siedem fundacji: The Guardian Foundation, The Thomson Reuters Foundation, Stichting Democratie & Media, Vereniging Veronica, The Jyllands-Posten Foundation, The Politiken Foundation, Media Development Investment Fund,
The Irish Times Trust Limited i De Balie.

W gronie nominowanych, obok Lisa, znaleźli się także redaktorzy "Gazety Wyborczej"
oraz dziennikarze "Newsweeka" Michał Krzymowski, oraz Wojciech Cieśla.

Tomasz Lis został nominowany za wstępniak w "Newsweeku". W uzasadnieniu nominacji wskazano natomiast, że "stał się jedną z najbardziej znanych twarzy imponującego oporu społecznego
przeciw systematycznemu naruszaniu reguł demokratycznych przez polski rząd".

W tekście "Źle się dzieje w państwie polskim" Tomasz Lis krytycznie ocenił działania rządu PiS w obszarze mediów publicznych, Trybunału Konstytucyjnego oraz sądownictwa. "Z im większą brutalnością i ostentacją Jarosław Kaczyński uderza w instytucje demokratyczne, tym większa jest złość milionów Polaków,
wyrażająca się i w ulicznych protestach, i w sondażach" - pisał Lis.


http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tomasz-lis-nominowany-do-europejskiej-nagrody-prasowej/2cpp6wt


Tomasz Lis nie jest moim ulubionym dziennikarzem- za dużo hejtu, za mało intelektu.

Nie zapomnę jak powiedział kilka lat temu podczas debaty na UW:

"Jestem wystarczająco inteligentny żeby pracować w telewizji, ale nie żeby ją oglądać […]. Nie możemy mówić poważnie, bo poważnie
to znaczy nudno. A nudno, to te barany wezmą pilota i przełączą […]. Widz w Polsce wybaczy wiele, bardzo wiele.
Ale jednego nigdy, przenigdy nie wybaczy- tego, że go potraktujemy poważnie […]. Ludzie nie są tacy głupi jak nam się wydaje, są dużo głupsi…"

Ale gratulacje :)

Może ponownie wystartuje w wyborach prezydenckich, tym razem z sukcesem- kto wie?


@All

Niestety Lis ma sporo racji :(

@J.Palmer

Oglądałam, Twój link też- w połowie, bo nie miałam już czasu.

Tu masz w skrócie, żeby nie trzeba było oglądać 2 godziny, chociaż całość bardzo ciekawa.
Lis nie cytuje nikogo (a według Ciebie- KOGO?), sugeruje tylko, że wszyscy dziennikarze i politycy tak właśnie myślą.

https://youtu.be/vodTM9AePCE

Nie Ty będziesz decydowała kim ja jestem, daleko Ci do zrozumienia mnie w Twoim prostym, czarno-białym świecie.
A jeśli jeszcze raz mnie obrazisz, to więcej nie zapraszam.

@J. Palmer

Ok, powiedział, że to anegdota, ale ją zacytował jako ocenę, którą najwyrazniej uznał za trafną.

A Ty odsłuchaj link z tej smej debaty, który ja podałam, jest znacznie więcej "perełek" i to już nie anegdoty.


A teraz żegnam Cię i nie przychodz tu więcej, chyba że nauczysz się minimum kultury.

(polecam nauczyć się odróżniać literę "o" od cyfry "0", wtedy podane czasy będą właściwsze)






Kate1
O mnie Kate1

<script id="_wau6q4">var _wau =                <script id="_waumkc">var _wau = _wau || []; _wau.push(["dynamic", "3i6y8j7krw", "mkc", "c4302bffffff", "small"]);</script><script async src="//waust.at/d.js"></script>

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura