Kate1 Kate1
5023
BLOG

Krzysztof Leski odmówił przyjęcia odznaczenia od Prezydenta

Kate1 Kate1 Prezydent Obserwuj temat Obserwuj notkę 143


Krzysztof Leski- znany i ceniony dziennikarz, przez wiele lat bloger Salonu24.
Bloger, który mógł poszczycić się największą popularnością w Salonie, największą liczbą odsłon i komentarzy.
I ogromną sympatią jednych, ale też zajadłą nienawiścią innych. 
Tych drugich było mniej, ale byli tak dokuczliwi, że kilka lat temu pan Krzysztof zrezygnował z pisania w Salonie i
założył samodzielny blog.

WP.PL:

"W listopadzie 2016 roku Leski nieoficjalnie dowiedział się, że znalazł się na liście odznaczonych z okazji rocznicy rejestracji Niezależnego Zrzeszenia Studentów. - Ucieszyłem się, że będę miał okazję zobaczyć wielu starych kumpli. Nie miałem w planie żadnych dąsów ani demonstracji, bo choć jestem krytykiem poczynań obecnego prezydenta, nie widzę większego sensu w odmowie przyjęcia odznaczenia państwowego li tylko z powodu jakichś sympatii czy antypatii – napisał na swoim blogu Leski.


20 lutego 2017 odbyło się uroczyste wręczenie odznaczeń. - Patrzę na Państwa ze wzruszeniem, bo akurat NZS i ruch studencki to coś, co jest mojemu sercu bardzo bliskie - powiedział Andrzej Duda do uczestników uroczystości - powiedział wówczas prezydent Andrzej Duda. Tego dnia różnymi odznaczeniami uhonorowanych zostało 36 osób, ale Krzysztof Leski się wśród nich nie znalazł


- Nie dostałem zaproszenia. Jak się dowiedziałem, znów nieoficjalnie, zostałem skreślony z powodu domniemanych związków z opozycją – opowiada Leski. I gdy dziennikarz myślał, że kancelaria prezydenta już o wszystkim zapomniała, 29 maja otrzymał pismo z IPN, w którym poinformowano go o przyznaniu odznaczenia, którego wręczenie miałoby nastąpić 13 czerwca. Odznaczenie Leski miałby odebrać z rąk prezesa IPN.


- Pan prezydent Andrzej Duda dzieli więc na lepszy i gorszy sort nawet tych, których nagradza medalami – zwraca uwagę Leski. - Są tacy, którym sam przypnie order w blasku jupiterów, oraz tacy, którym musi starczyć niższy urzędnik z niemal półrocznym poślizgiem. To żałosne, żenujące, podłe – dodaje.


I w związku z tym Leski zdecydował się nie przyjmować odznaczenia. - Dokonał Pan, Panie Prezydencie, rzeczy wielkiej: mnie, zdecydowanego przeciwnika takich demonstracji, zmusił Pan do odmowy przyjęcia odznaczenia. Wybierając się bowiem 13 czerwca do IPN potwierdziłbym i usankcjonował Pański podział, moją przynależność do “gorszego sortu” - kończy Leski.


Krzysztof Leski jest jedenastą osobą, która odmówiła prezydentowi Dudzie przyjęcia odznaczenia. Poprzedniemu prezydentowi, Bronisławowi Komorowskiemu odmawiano przyjęcia lub zwracano odznaczenia 30-krotnie."


https://wiadomosci.wp.pl/znany-dziennikarz-odmowil-przyjecia-odznaczenia-od-prezydenta-6128698997397121a


Bardzo to smutne...

Zle się dzieje w państwie polskim...









Kate1
O mnie Kate1

<script id="_wau6q4">var _wau =                <script id="_waumkc">var _wau = _wau || []; _wau.push(["dynamic", "3i6y8j7krw", "mkc", "c4302bffffff", "small"]);</script><script async src="//waust.at/d.js"></script>

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka